RTL Nieuws | 12 december 2011, 12:39

Gevarieerde groenten tegen longkanker

Het eten van groenten en fruit kan het risico op longkanker verlagen. Bij groenten gaat het er vooral om dat mensen gevarieerd eten. Niet de hoeveelheid groenten is dan van belang, maar juist het eten van veel verschillende groenten en groenten van verschillende kleuren.
fotoFoto

Gevarieerde groenten tegen longkanker

Bij fruit is het belangrijk om er veel van te eten. Mensen die minimaal twee stuks fruit per dag eten, lopen een kleiner risico op longkanker.

Promotieonderzoek

Dat blijkt uit het promotieonderzoek dat gezondheidswetenschapper Frederike Büchner uitvoerde bij het UMC St Radboud in Nijmegen en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Tell A Friend
mail
Print
Print Gevarieerde groenten tegen longkanker
Tip De Redactie
Tip de redactie
Laatste Nieuws
Laatste Video's
RTL Nieuws
RTL Nieuws
WEER
VERKEER
AEX
AEX:

VANDAAG OP RTLNIEUWS.NL

RTL NIEUWS-TWEETS

UITGELICHT
Hoeveel boetes hebben de flitspalen in jouw gemeente opgeleverd? Check het hier.

Onze correspondenten Erik Mouthaan, Jeroen Akkermans en Roel Geeraedts bloggen.

RTL Nieuws volgt 60 beloftes die het kabinet Rutte heeft gemaakt toen het aantrad.

RTL SERVICES