RTL Z

meer

Met (breaking) nieuws, finance, tech, business en life is RTL Z er voor iedereen die verder wil. Voor nieuwsgierige en ambitieuze mannen en vrouwen die ondernemend in het leven staan. De doelgroep is 25-59 AB1.

RTL Z staat voor kwaliteit en is up to date In juli 2016 is de Brandtracker van RTL Z uitgevoerd onder de doelgroep 25-65 AB1. 84% van deze doelgroep is bekend met RTL Z als zakelijk platform. Ook scoort de zender hoog op de waarden kwalitatief en up-to-date. RTL Z wordt vooral spontaan geassocieerd met zakelijk, beurs, financieel en nieuws. TV is het kanaal waar men het meest gebruikt maakt bij RTLZ. RTL Z op TV wordt tevens het hoogst gewaardeerd t.o.v. de ander producten. Bijna 40% geeft aan dagelijks / meerdere keren per week te kijken naar RTL Z. Van de programma’s wordt RTL Z Nieuws het beste bekeken en tevens het hoogst gewaardeerd. De website en app van RTL Z worden vooral als informatieve bronnen gezien. In deze factsheet vind je de RTL Z resultaten uit o.a. het Brandtracker onderzoek, NOM en Decision Maker Survey.

RTL Z biedt krachtige contactmogelijkheden via:

  • TV, met doelgroepgerichte programmering, ook primetime
  • Web, app en social media, live en on demand
  • Events, van grootschalig tot niche

Spot en online Spots rondom de RTL Z-programmering leveren je snel en doeltreffend bereik. Heb je nog geen commercial? Geen probleem, wij kunnen dit voor je uit handen nemen. Kijk in de inkoopbrochure welke RTL Z spotpakketten allemaal mogelijk zijn.

Billboarding Billboarding is een sponsorvermelding met een relevante koppeling tussen programma en merk of product. Hiermee vergroot je in korte tijd de naams- en merkbekendheid. De kosten voor billboards zijn relatief laag, terwijl de campagne snel een groot bereik genereert. Meer info billboardmogelijkheden Z

Branded Content / native advertising Met branded content bereik je de kijker via onze programma’s, buiten de reclameblokken om. Er zijn vele mogelijkheden, zoals naamsvermelding voorafgaand aan een TV-programma. Ook inhoudelijke samenwerking is mogelijk binnen de branded content programmering van RTL Z. Binnen alle formats die in samenwerking met de onafhankelijke redactie van RTL Z worden geproduceerd, is de redactie eindverantwoordelijk voor de inhoud. In alle commerciële samenwerkingen, op TV en online, wordt duidelijk aan de kijkers of websitebezoekers vermeld dat het om een sponsorvermelding gaat.

Z Magazine Iedere maand verschijnt een nieuwe editie van het online lifestyle magazine van RTL Z: Z Magazine. Boordevol interviews, achtergrondverhalen, design trends, hotspots en de laatste mode en gadgets. Het magazine biedt volop manieren om je doelgroep te bereiken via native advertising. Bekijk de factsheet voor meer info

RTL Z Online seminar Het RTL Z Online seminar biedt het perfecte umfeld om laagdrempelig in contact te komen met de doelgroep. De live-uitzendingen via RTLZ.nl kunnen vanaf elke locatie worden gevolgd. Claim een thema en bied de bezoekers van uw online seminar verdieping. Partner worden? Bekijk de factsheet

Bright Day 2017 Bright Day is hèt tech fest voor nieuwsgierig Nederland. In 2016 was het thema ‘Test de Toekomst’ en stond Werkspoorkathedraal in Utrecht twee dagen lang in het teken van gadgets, innovaties en de nieuwste tech ontwikkelingen. Partner worden? Lees meer

Neem voor meer info of een voorstel contact op