Billboarding

Billboards zijn korte sponsorvermeldingen voor of na een programma of commercial break. Met billboarding profiteer je van de band met de kijker, het umfeld en de populariteit van een programma. Voor een relatief lage prijs genereer je snel een groot bereik.

Er zijn verschillende mogelijkheden:

  • Een billboard is een vijf of tien seconden durende sponsorvermelding voor en na een programma.
  • Een breakbumper is een vijf tot tien seconden durende sponsorvermelding voor of na een commercial break.
  • Een flipboard is een vijf seconden durende sponsorvermelding op een tweede of derde positie.
  • Een video-billboard is een vijf seconden durende sponsorvermelding voor en tijdens een programma binnen de online video-omgeving van RTL XL. Bij een aantal programma’s wordt je billboardcampagne automatisch online doorgeplaatst.
  • Een cromo is een vijf seconden durende sponsorvermelding na een promo van twintig seconden.

Meer over de effectiviteit van billboards

Wat kan billboarding betekenen voor jouw merk? RTL en Mediatest gingen op onderzoek uit naar de effectiviteit. We hielden een steekproef onder 3.543 respondenten in de leeftijd 25-54 jaar (m/v). Bekijk hier de insights en mogelijkheden.

Meer weten of direct inkopen?

Ben je een nieuwe klant, neem dan even contact met ons op via de mail. Dan kunnen we kijken welke mogelijkheden het best passen bij jouw doelstelling en uitleg geven over de inkoopvoorwaarden.

Op dit moment hebben we een speciale zomeraanbieding. Benieuwd wat deze precies inhoudt? Klik hier.

Direct een Billboarding campagne boeken? Je vindt de indexen en voorwaarden bij Plannersinfo.

Ga naar Plannersinfo