Cases

Philips Airfryer en RTL Nieuws Weekend Magazine

Cases

Philips zocht een verfrissende manier om haar doelgroep op een natuurlijke manier te overtuigen van het gezonde en schone alternatief voor frituren: de Philips Airfryer. Het Weekend Magazine van RTL Nieuws bood een relevante context om het verhaal te vertellen. Het digitale interactieve magazine biedt wekelijks 12 pagina’s vol leuke ideeën, tips en good stuff en uitgebreide mogelijkheden voor sterke content samenwerkingen. Uit onderzoek is gebleken dat het RTL Nieuws Weekend Magazine hoog gewaardeerd wordt om de food rubrieken, waardoor het perfect aansloot bij de verwachtingen van Philips.

Middelen

  • Bloggers en vloggers: zij deelden hun gebruikerservaringen met de gezonde friteuse.
  • Redactionele interviews/artikelen met de bloggers & vloggers over hun eerdere publicaties.
  • Online campagne op basis van deze redactionele inzet.
  • Door de campagne ook te plaatsen op desktop werd complementair bereik gecreëerd.

Resultaat

De resultaten van de campagne waren buitengewoon goed; bijvoorbeeld de hoge CTR van 4.9% voor de interstitial en het groot aantal bezoekers van de artikelen stemden tevreden. Marleen Koelman, Media & Campaign manager Philips Consumer Lifestyle Benelux over het succes: “Deze campagne is een voorbeeld van hoe we bestaande content op een authentieke manier tot leven kunnen laten komen.”