Cases

Uniek concept introduceert Toon Zon van Eneco

Cases

Eneco, RTL Nederland, Buienradar, Volt en Mindshare hebben de handen ineengeslagen voor een uniek branded content concept rond de introductie van Toon Zon. Deze uitbreiding op de slimme thermostaat Toon van Eneco geeft direct inzicht in wat je zonnepanelen opleveren, zowel in kilo-watt-uur als in euro’s.

Vanuit het centrale thema ‘opgewekt’ is er gezamenlijk relevante content voor TV en web ontwikkeld. Inspirerend voor een breed publiek en functioneel voor zonnepanelen-bezitters. Om brede bekendheid voor de propositie te genereren vormden Buienradar en RTL Weer de basis voor de samenwerking. In de goed bekeken prime time uitzendingen van het RTL Weer presenteerden onze meteorologen relevante onderwerpen als: de kracht van de zon, het meest duurzame dorp van Nederland en de hoeveelheid opgewekte energie gedurende een zonnige dag. Online video’s zorgden vervolgens voor verdieping.

Deze exclusieve content werd via diverse platformen verspreid, waaronder Buienradar, het RTL Nieuws Magazine, social media kanalen Facebook en Twitter, YouTube en de owned media kanalen van Eneco. Om extra awareness en bereik te creëren is de campagne op TV ondersteund met tailor-made identspots, billboards en brand promo’s op RTL 4. Online inzet was een mix van rich media en native advertising op Buienradar, Zomerrader en de site www.hoeopgewektisnederland.nl. Een interactieve kaart waarin een verband wordt gelegd tussen live weer-data en het positieve sentiment op Twitter en Instagram.

Resultaat

De merkbekendheid van Toon is onder alle contactgroepen toegenomen tijdens de campagne. Onder potentiële klanten steeg deze van 65% naar 73%. De campagne heeft een positief effect op de propositiebekendheid. Maar liefst 44% van de dagelijkse RTL 4 kijker is bekend met Toon Zon van Eneco.