Online

RTL heeft een groeiend digitaal netwerk met veel premium content vanuit de verschillende merken. Miljoenen bezoekers checken dagelijks meerdere malen in via RTL XL, Buienradar, de site van RTL Nieuws, RTL MCN en onze YouTube-kanalen. Daarnaast werken we samen met AdFactor, Smartclip, Divimove en Stylehaul, waardoor je bij ons echt alle kanten op kunt. Alle aangesloten websites bereiken een eigen specifieke doelgroep, waardoor je zeer selectief en gericht kunt inkopen.

  • 160.000.000

    Bezoeken per maand

    Couple RTL
  • 731.000.000

    Maandelijkse views

    Bird RTL
  • 89%

    Totaal videobereik doelgroep 13+

  • 500+

    Influencers

Video advertising

Met maandelijks 731 miljoen views zijn we de grootste nationale online video speler. Maar liefst 49% van alle kijktijd van YouTube in Nederland is afkomstig van RTL Content (RTL MCN, RTL op YouTube, Divimove). Dankzij een uitgebreid distributienetwerk en samenwerkingen met (inter)nationale netwerken bieden we je een uniek portfolio aan websites, influencers en engagement in een brede range doelgroepen. Daarnaast bieden we een brandsafe omgeving, zodat je zeker weet waar jouw campagne wordt uitgeleverd. Met native advertising bij RTL MCN en AdFactor kunnen we jouw merk integreren in het design, de context en de storyline van een RTL-merk. Denk bijvoorbeeld aan de inzet van een online influencer, een advertorial, een sponsored special of een commercieel artikel.

OUTSTREAM VIDEO: effectieve manier van video advertising

ONLINE RATECARD

Inkoopmogelijkheden

Je bepaalt zelf hoe en waar je jouw online advertentie of sponsoring wilt inzetten:

  • RON (Run of Network): dit kan programmatic of managed
  • ROC (Run of Channel): Door het inkopen van channels kies je voor gericht bereik in een content categorie of doelgroep. Dit is alleen mogelijk bij online video. Mogelijkheden zijn:
  • ROS (Run of Site): Je kiest tegen een toeslag zelf de content/websites waar jouw uiting wordt vertoond.
Programmatic guaranteed

Sinds kort is het mogelijk om de content van RTL op YouTube, van RTL MCN en van Divimove programmatic guaranteed in te kopen via de DSP DoubleClick Bid Manager (DBM). Programmatic guaranteed biedt buyers de mogelijkheid om videocampagnes online te creëren in de DBM Marketplace tegen een vaste prijs en een vast volume.

PROGRAMMATIC GUARANTEED: HOE WERKT HET EN DE VOORDELEN

Display & rich media

Met de sterke online merken in ons portfolio en ruimte voor opvallende formaten bieden we de perfecte omgeving voor jouw display of rich media campagne. Door jouw campagne standaard uit te serveren via alle schermen zijn we daar waar jouw doelgroep zich bevindt. Jouw boodschap kan uitgeserveerd worden op een netwerk naar keuze, zoals Buienradar of RTL Nieuws.

PRODUCTOVERZICHT EN TARIEVEN

Targeting mogelijkheden

We vinden het belangrijk om onze gebruikers goed te kennen. Daarmee kunnen we ze goede producten en goede content aanbieden en zorgen we voor relevante advertenties die aansluiten bij hun behoeften en interesses. Uiteindelijk levert dit ook het beste resultaat voor de adverteerder. Door meerdere databronnen slim te combineren bieden we je verschillende targeting opties:

Native advertising

RTL MCN, ons multichannel network van influencers vertegenwoordigt de sterren van nu en verzamelt en creëert de beste content voor 18- tot 35-jarigen. Enkele van onze premium partners: StukTV (1,8 miljoen subs),  OnneDi, Kaj Gorgels, Famke Louise, Kalvijn en Anna Nooshin. Naast het vertegenwoordigen van populaire content creators ontwikkelen we series en platformen voor onze owned channels zoals Concentrate, Concentrate Velvet en Bold. Wil je meer zien van MCN, klik hier.

Het Haagse bedrijf Adfactor heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing (native advertising). Het portfolio bestaat uit een zeer breed aanbod van influencers en websites in verschillende thema’s en doelgroepen. Met diverse grote Nederlandse influencers, blogs en communities hebben ze een exclusieve samenwerking. Ze zijn onderverdeeld in de segmenten food, moms, Business News & Innovators, Tech & Lifestyle, Fun & Entertainment, Fashion & Beauty, Home Deco en Health & Lifestyle.

Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere RTL MCN bieden we je de mogelijkheid om op maat gemaakte campagnes bij beide partijen in te zetten om jouw doelgroep te bereiken. Op basis van jouw communicatiedoelstelling of doelgroep ontwikkelen we een partnership op maat.

Contact

Video & display

Programmatic

RTL MCN en Adfactor