Plannersinfo Billboarding

Met billboarding plaats je jouw product of dienst midden in de belevingswereld van de doelgroep. Zo profiteer je van de band met de kijker, het umfeld en de populariteit van een programma. Voor een relatief lage prijs genereer je snel een groot bereik via TV en online. De minimale content basisprijs is € 599 en de minimale tijdvak basisprijs is € 539.

RTL Billboard Premium Pakket
Kies uit één van onze billboardpakketten en claim een umfeld.
  • Met het RTL Billboard Premium Pakket claim je programma’s en krijg je gegarandeerd het afgesproken aantal billboards bij het gewenste programma.
  • Voor het RTL Billboard Premium Pakket geldt een vast tarief voor de afgesproken aantal billboards. Deze tarieven zijn op te vragen via de software van Media Buying Systems of Billboarding@rtl.nl.
  • Voor Billboard Premium kan een GRP-indicatie worden afgegeven dat de billboards zullen behalen. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP-indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.
  • Billboard Premium wordt ingezet bij de ingekochte programma’s op alle schermen, van televisie en smartphone tot tablet om zo het programma te claimen. De video-billboards worden ingedeeld op basis van de vooraf ingeschatte aantallen impressies.
  • Wil je niet de gehele reeks inkopen dan kunnen wij samen een pakket met verschillende losse afleveringen samenstellen.
  • Inkoop voor publicatie van de maand is mogelijk.
  • Wil je nog meer connectie hebben met het programma,  dan bieden wij je hier diverse mogelijkheden voor.
  • Marktindex is niet van toepassing.
  • Om de campagne optimaal uit te kunnen plaatsen, dienen er 3 versies aangeleverd te worden. (1) wordt, 2) werd, 3) en-versie)
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van €599,- per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Billboards en Breakbumpers zijn 5"
RTL Billboard Sturing GRP Pakket
Stel samen met RTL een billboardpakket samen o.b.v. GRP-doelstellingen.
  • Met een Billboard Sturing GRP pakket stel je zelf je pakket samen en is jouw GRP doelstelling leading.
  • De programma’s waar je uit kunt kiezen worden op de reguliere publicatiedatum bekend gemaakt.
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 599,- per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Productindex: 80.
  • Minimaal aantal GRP’s: 15.
  • Het commercieel beleid van TV Spot is van toepassing op dit product.
  • Na afloop van de campagne worden alle over- en onderscores van de Billboard GRP Pakketten op maand en campagne niveau verrekend.
  • Het billboard tijdvak pakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met RTL en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Bij verwachte over- en onderscores boeken wij in overleg billboards en breakbumpers per aflevering bij of af. Onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt.
  • Het uitzendschema wordt gefixeerd na initiële indeling, maar blijft verplaatsbaar voor Billboard Premium.
  • Om de campagne optimaal uit te kunnen plaatsen, dienen er 3 versies aangeleverd te worden. (1) wordt, 2) werd, 3) en-versie)
  • Doorplaatsing op RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Z en bij een selectie van de full audit themakanalen.
RTL Billboard Tijdvak GRP Pakket
Je kiest voor een vast aantal GRP’s , de billboards worden uitgezonden in het all day tijdvak.
  • Productindex: 80.
  • Minimaal aantal GRP’s: 10.
  • Voor dit pakket geldt een minimale tijdvak basisprijs van € 539 per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Het commercieel beleid van TV Spot is van toepassing op dit product.
  • Het billboard tijdvak pakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met RTL en de spots worden na publicatie geboekt.
  • Na afloop van de campagne worden alle over- en onderscores van alle bij ons ingekochte pakketten op maand- en campagneniveau verrekend.
  • Om de campagne optimaal uit te kunnen plaatsen, dienen er 3 versies aangeleverd te worden. (1) wordt, 2) werd, 3) en-versie)
Cromo Pakket
Wil je naast je ingekochte pakket op dat umfeld verder liften, dan is het mogelijk om dit pakket aan te vullen met cromo’s (kijk naar promo + 5 seconden billboard).
  • Tarieven zijn op aanvraag.
  • Afrekenen op basis van GRP’s op basis van core doelgroep van de zender & cross promotie o.b.v. 25-54 jaar.
  • Voor dit pakket geldt een minimale content basisprijs van € 599,- per GRP op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Marktindex is niet van toepassing.
BrandDeli Billboard Bereiks GRP Pakket

  • Je kiest voor een vast aantal GRP’s , de billboards worden uitgezonden in het all day tijdvak op BrandDeli zenders.
  • Productindex: 72.
  • Minimaal aantal GRP’s: 10.
  • Voor dit pakket geldt een minimale tijdvak basisprijs van € 539 per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Billboards zijn 5” (in overleg ook 10” zonder toeslag mogelijk) en breakbumpers zijn 5”.
  • Het commercieel beleid van TV Spot is van toepassing op dit product. Zie het inkoopsystematiekschema voor de tariefberekening.
  • Voor meer informatie over zenderinzet en doelgroepindexen bekijk pagina 2 van de indexen ratecard.
  • Het Billboard Bereiks GRP Pakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met RTL en de billboards worden na publicatie geboekt.
  • Na afloop van de campagne worden alle over- en onderscores van de Billboard GRP Pakketten op maand- en campagneniveau verrekend.
  • Om de campagne optimaal uit te kunnen plaatsen, dienen er 3 versies aangeleverd te worden. (1) wordt, 2) werd, 3) en-versie)
BrandDeli Billboard Umfeld GRP Pakket

  • In te kopen op umfeld: Food, Sport, Humor, Topseries en Popular Science.
  • Productindex: 82.
  • Minimaal aantal GRP’s: 10.
  • Voor dit pakket geldt een minimale tijdvak basisprijs van € 539 per GRP, op basis van een spotlengte van 30 seconden.
  • Billboards zijn 5” (in overleg ook 10” zonder toeslag mogelijk) en breakbumpers zijn 5”.
  • In te kopen op umfeld: Food, Sport, Humor, Topseries en Popular Science.
  • Het commercieel beleid van TV Spot is van toepassing op dit product. Zie het inkoopsystematiekschema voor de tariefberekening.
  • Voor meer informatie over zenderinzet en doelgroepindexen bekijk pagina 2 van de indexen ratecard.
  • Het Billboard Bereiks GRP Pakket is in te kopen via de software van Media Buying Systems van de publicatie maand. Of meerdere maanden vooruit in overleg met RTL en de billboards worden na publicatie geboekt.
  • Na afloop van de campagne worden alle over- en onderscores van de Billboard GRP Pakketten op maand- en campagneniveau verrekend.
  • Om de campagne optimaal uit te kunnen plaatsen, dienen er 3 versies aangeleverd te worden. (1) wordt, 2) werd, 3) en-versie)
Voorwaarden en specs
  • De billboard GRP pakketten zijn via de software van Media Buying Systems of je contactpersoon op te vragen.
  • Een indicatie van het te halen aantal GRP’s is mogelijk, onze prognoses zijn hierbij het uitgangspunt. De GRP-indicatie is op basis van de core doelgroep van de zender.
  • De campagne wordt ingezet bij de ingekochte programma’s op alle schermen, van televisie en smartphone tot tablet om zo het programma te claimen.
  • De video-billboards worden ingedeeld op basis van de vooraf ingeschatte aantallen impressies.
  • De spotlengte voor een billboard is standaard 5 seconden, uitgezonderd Premium RTL Weer Prime Time en Klok is een spotlengte van 10 seconden mogelijk.
  • De programmering is op basis van actuele beschikbaarheid en aan verandering onderhevig.
  • Bij uitleveringsproblemen van de Tijdvakpakketten kunnen billboards bij passende promo’s in overleg worden geplaatst. Bij Sturing pakketten is dit eveneens mogelijk in overleg met de adverteerder.
  • Alle vermelde uitzendtijdstippen gelden onder voorbehoud van wijzigingen.
  • Voor alle billboardpakketten geldt: zolang de voorraad strekt.
  • Alle GRP’s zijn gebaseerd op gegevens van SKO.
  • Voor billboarding gelden de volgende annuleringsregelingen:

Via deze link zijn de aanvullende spelregels en richtlijnen voor billboards en breakbumpers voor de RTL- zenders te bekijken