Plannersinfo Online

In ons portfolio hebben we een breed netwerk aan kwalitatieve websites en apps. De aangesloten platformen bereiken miljoenen unieke bezoekers en views per maand. Zo ben je verzekerd van effectieve online inkoopmogelijkheden voor optimale campagneresultaten. Bovendien bieden we een all screen strategy en worden alle TV campagnes ingekocht op 20-34 jaar standaard op alle schermen (televisie, tablet mobiel en desktop) bij RTL content (op RTL XL en YouTube) uitgeleverd.

Display & rich media De inkoop van display-uitingen kan bij RTL op twee manieren: programmatic of direct via één van onze accountmanagers. Als je programmatic inkoopt, kun je rechtstreeks inkopen op het netwerk van RTL en bieden op display-posities. Het werkt eenvoudig: je geeft jouw campagnedoelstellingen en budget aan en zorgt ervoor dat het campagnemateriaal wordt aangeleverd. Het levert realtime inzicht in performance. Het is niet mogelijk om vooraf garanties voor plaatsing af te geven. Er wordt afgerekend op basis van aantal bezoekers naar je site. Je kunt kiezen uit verschillende formaten op websites en in apps van het RTL-netwerk, zoals Buienradar en RTL Nieuws. Kijk bij inzet campagnes en channels als jij zelf wilt bepalen hoe jouw online advertentie of sponsoring eruit moet zien, of als je gericht bereik wilt genereren in een content categorie, doelgroep of zender.

Online video De online video content van RTL is onderverdeeld in:

  • RTL XL: Hieronder vallen alle RTL programma’s die geplaatst worden op het RTL XL platform. Je kan kiezen uit alle RTL XL content (RON), content channels (ROC) of specifiek één programma (ROS). Zie campagnes en channels voor meer informatie. RTL XL content kan bovendien programmatic ingekocht worden op de online veiling van SpotX.

  • RTL PREMIUM: Als toevoeging op de RTL XL content

> RTL op YouTube: Veel RTL programma’s zijn ook op YouTube te vinden met hun eigen kanaal en/of content. Denk aan programma’s als The voice of Holland en Holland's Got Talent. > RTL MCN: Meeliften op de populariteit van een bekende vlogger? MCN Content omvat alle content van de vloggers die verbonden zijn aan RTL MCN, Divimove en RTL Group op YouTube.

  • RTL REACH EXTENSION: Als toevoeging op de RTL PREMIUM content

> Third Party: Kies je voor Third Party Content, dan wordt je video geplaatst op sites in het omvangrijke Smartclip netwerk. Hierbinnen bestaat de mogelijkheid tot Audience Extension, waarmee je een RTL gebruiker op een andere site nog een keer kunt bereiken.

We zijn voorloper op het gebied van online video en innovatie. Via het tech-platform van SpotX kunnen online video-advertenties programmatic worden ingekocht. Wil je jouw video verspreid over deze drie content pijlers inzetten? Dat kan uiteraard ook! Neem hiervoor contact op met één van onze accountmanagers.