RTL Z

Met (breaking) nieuws, finance, tech, business en life is RTL Z er voor iedereen die verder wil. Voor nieuwsgierige en ambitieuze mannen en vrouwen die ondernemend in het leven staan. De doelgroep is 25-59 AB1.

RTL Z staat voor kwaliteit en is up to date In juli 2016 is de Brandtracker van RTL Z uitgevoerd onder de doelgroep 25-65 AB1. 84% van deze doelgroep is bekend met RTL Z als zakelijk platform. Ook scoort de zender hoog op de waarden kwalitatief en up-to-date. RTL Z wordt vooral spontaan geassocieerd met zakelijk, beurs, financieel en nieuws. TV is het kanaal waar men het meest gebruikt maakt bij RTLZ. RTL Z op TV wordt tevens het hoogst gewaardeerd t.o.v. de ander producten. Bijna 40% geeft aan dagelijks / meerdere keren per week te kijken naar RTL Z. Van de programma’s wordt RTL Z Nieuws het beste bekeken en tevens het hoogst gewaardeerd. De website en app van RTL Z worden vooral als informatieve bronnen gezien. In deze factsheet vind je de RTL Z resultaten uit o.a. het Brandtracker onderzoek, NOM en Decision Maker Survey.

RTL Z biedt krachtige contactmogelijkheden via:

  • TV, met doelgroepgerichte programmering, ook primetime
  • Web, app en social media, live en on demand
  • Events, van grootschalig tot niche

Spot en online Spots rondom de RTL Z-programmering leveren je snel en doeltreffend bereik. Heb je nog geen commercial? Geen probleem, wij kunnen dit voor je uit handen nemen. Kijk in de inkoopbrochure welke RTL Z spotpakketten allemaal mogelijk zijn.

Billboarding Billboarding is een sponsorvermelding met een relevante koppeling tussen programma en merk of product. Hiermee vergroot je in korte tijd de naams- en merkbekendheid. De kosten voor billboards zijn relatief laag, terwijl de campagne snel een groot bereik genereert. Meer info billboardmogelijkheden Z

Branded Content / native advertising Met branded content bereik je de kijker via onze programma’s, buiten de reclameblokken om. Er zijn vele mogelijkheden, zoals naamsvermelding voorafgaand aan een TV-programma. Ook inhoudelijke samenwerking is mogelijk binnen de branded content programmering van RTL Z. Binnen alle formats die in samenwerking met de onafhankelijke redactie van RTL Z worden geproduceerd, is de redactie eindverantwoordelijk voor de inhoud. In alle commerciële samenwerkingen, op TV en online, wordt duidelijk aan de kijkers of websitebezoekers vermeld dat het om een sponsorvermelding gaat.

Z Magazine Iedere maand verschijnt een nieuwe editie van het online lifestyle magazine van RTL Z: Z Magazine. Boordevol interviews, achtergrondverhalen, design trends, hotspots en de laatste mode en gadgets. Het magazine biedt volop manieren om je doelgroep te bereiken via native advertising. Bekijk de factsheet voor meer info

RTL Z Online seminar Het RTL Z Online seminar biedt het perfecte umfeld om laagdrempelig in contact te komen met de doelgroep. De live-uitzendingen via RTLZ.nl kunnen vanaf elke locatie worden gevolgd. Claim een thema en bied de bezoekers van uw online seminar verdieping. Partner worden? Bekijk de factsheet

MKB Ondernemerscongres Op donderdag 26 oktober vindt in de Jaarbeurs in Utrecht de derde editie plaats van het MKB Ondernemerscongres: het grootste MKB evenement van Nederland. Rondom het centrale thema Positief Ondernemen delen topsprekers als Victor Muller, Jan van Setten en Ben Tiggelaar hun beste lessen en inzichten. RTL Z en het MKB Ondernemerscongres slaan de handen ineen zodat bezoekers en partners nog meer uit de dag kunnen halen. RTL Z heeft een groot zakelijk bereik en zorgt voor brede aandacht via TV en online. Daarnaast produceren we het hele jaar door live events en online content. Zo kunnen we exposure genereren voor het congres en partners via bijvoorbeeld sponsored content op RTLZ.nl, displaycampagnes of leadgeneratie via een online seminar en nieuwsbrieven. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden zoals een stand op het event zelf. Partner worden? Lees hier meer of neem voor info contact op met Lara Massink.

Smart Cities in RTL Z Tech Week Van 13 tot en met 20 november is het Tech Week bij RTL Z. Tijdens deze week besteedt RTL Z aandacht aan de nieuwste technologieën en innovaties voor Smart Cities. De hele week wordt verslag gedaan met reportages, evenementen en digitale specials. Niet alleen smart city-oplossingen op het gebied van energie, mobiliteit en gezondheid staan centraal, ook onderwerpen als security en privacy komen aan bod. De RTL Z Tech Week wordt ondersteund met een campagne op televisie, digitaal, print en radio. Het concept is ontwikkeld in samenwerking met Economic Board Utrecht. Neem voor meer info contact op met Nadieh Cissen of Lara Massink.

Bright Day 2017 Bright Day is hèt tech fest voor nieuwsgierig Nederland. Op 18 en 19 november vindt dit unieke evenement plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Nieuw dit jaar is de Bright College Day op maandag 20 november. Deze dag staat in het teken van de leuke kant van techniekonderwijs. Partner worden? Lees meer

Neem voor meer info of een voorstel contact op