RTL Z

Met (breaking) nieuws, finance, tech, business en life is RTL Z er voor iedereen die verder wil. Voor nieuwsgierige en ambitieuze mannen en vrouwen die ondernemend in het leven staan. De doelgroep is 25-59 AB1.

RTL Z staat voor kwaliteit en is up to date In juli 2016 is de Brandtracker van RTL Z uitgevoerd onder de doelgroep 25-65 AB1. 84% van deze doelgroep is bekend met RTL Z als zakelijk platform. Ook scoort de zender hoog op de waarden kwalitatief en up-to-date. RTL Z wordt vooral spontaan geassocieerd met zakelijk, beurs, financieel en nieuws. TV is het kanaal waar men het meest gebruikt maakt bij RTLZ. RTL Z op TV wordt tevens het hoogst gewaardeerd t.o.v. de ander producten. Bijna 40% geeft aan dagelijks / meerdere keren per week te kijken naar RTL Z. Van de programma’s wordt RTL Z Nieuws het beste bekeken en tevens het hoogst gewaardeerd. De website en app van RTL Z worden vooral als informatieve bronnen gezien. In deze factsheet vind je de nieuwste RTL Z resultaten uit o.a. het Brandtracker onderzoek, NOM en Decision Maker Survey.

RTL Z biedt krachtige contactmogelijkheden via:

  • TV, met doelgroepgerichte programmering, ook primetime
  • Web, app en social media, live en on demand
  • Events, van grootschalig tot niche

Spot en online Spots rondom de RTL Z-programmering leveren je snel en doeltreffend bereik. Heb je nog geen commercial? Geen probleem, wij kunnen dit voor je uit handen nemen. Kijk in de inkoopbrochure 2018 welke RTL Z spotpakketten allemaal mogelijk zijn.

Billboarding Billboarding is een sponsorvermelding met een relevante koppeling tussen programma en merk of product. Hiermee vergroot je in korte tijd de naams- en merkbekendheid. De kosten voor billboards zijn relatief laag, terwijl de campagne snel een groot bereik genereert. Meer info billboardmogelijkheden Z

Branded Content / native advertising Met branded content bereik je de kijker via onze programma’s, buiten de reclameblokken om. Er zijn vele mogelijkheden, zoals naamsvermelding voorafgaand aan een TV-programma. Ook inhoudelijke samenwerking is mogelijk binnen de branded content programmering van RTL Z. Binnen alle formats die in samenwerking met de onafhankelijke redactie van RTL Z worden geproduceerd, is de redactie eindverantwoordelijk voor de inhoud. In alle commerciële samenwerkingen, op TV en online, wordt duidelijk aan de kijkers of websitebezoekers vermeld dat het om een sponsorvermelding gaat.

RTL Z Online seminar Het RTL Z Online seminar biedt het perfecte umfeld om laagdrempelig in contact te komen met de doelgroep. De live-uitzendingen via RTLZ.nl kunnen vanaf elke locatie worden gevolgd. Claim een thema en bied de bezoekers van uw online seminar verdieping. Partner worden? Bekijk de factsheet

MKB Ondernemers Congres Het MKB Ondernemers Congres van RTL Z is het grootste jaarlijks terugkerende MKB-event van Nederland. Het is hét oplaadpunt voor MKB-ondernemers waar je alle inspiratie en direct toepasbare ondernemerslessen krijgt die je nodig hebt om fris en energiek een nieuw jaar vol ondernemersdrive in te gaan. De dag biedt een mix van inspiratie, kennis en netwerkmomenten. Samen met de beste sprekers van Nederland en partners vanuit het zakenleven dompelen we je een dag lang onder in het thema 'Slimmer, Beter, Leuker'. Met de nieuwe inzichten en contacten die het congres biedt kun je de volgende dag direct al sterker aan de start verschijnen en het beste uit jezelf en je bedrijf halen.

Een samenwerking met RTL Z in het kader van het MKB Ondernemers Congres biedt het perfecte umfeld om uw zakelijke doelgroep te bereiken via branded content en exposure op evenementen, online en tv. In overleg creëren we een full year partnership op maat waarbij we u laten aanhaken bij het MKB Ondernemers Congres en de verschillende formats die we dit jaar rondom het congres produceren. Denk hierbij aan online seminarreeksen, netwerkbijeenkomsten, seminars, explainer video’s, ondernemers portretten, branded tv-programma’s en speciale online content. Partner worden? Neem contact op met Lara Massink.

Bright Day Bright Day is hét techfeest voor nieuwsgierig Nederland. De vorige editie, op 18 en 19 november 2017 in de Jaarbeurs in Utrecht, trok meer dan 22.000 bezoekers. Bekijk hier de aftermovie. Tijdens Bright Day maken jong en oud kennis met de nieuwste wearables, eSports, de beste Nederlandse startups en een live Uitpakparty gadgetshow. Het evenement vindt plaats in de Jaarbeurs in Utrecht en is een uniek concept. Het is meer dan een event met gadgets en ICT voor tech-lovers. Het tech domein staat voor innovatie en vernieuwing en spreekt een brede doelgroep aan. Interesse en meer weten? Bekijk hier de mogelijkheden.

Neem voor meer info of een voorstel contact op