Persberichten

RTL Nederland en Adfactor slaan handen ineen

Persberichten

Vandaag, op 19 september 2017 maken RTL Nederland (RTL) en Adfactor bekend dat zij hun krachten bundelen. RTL neemt een meerderheidsbelang van 60% in Adfactor. Het 13-jarige Haagse bedrijf heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing (native advertising) en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers. Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere de RTL MCN krijgen adverteerders nog meer mogelijkheden om op maat gemaakte campagnes bij beide partijen in te zetten om de juiste doelgroep te bereiken. Adfactor blijft opereren vanuit zijn kantoor in Den Haag. De samenwerking wordt per 1 oktober 2017 effectief.

Ton Rozestraten, CCO RTL, reageert: “Onze sales-strategie is tweeledig. Enerzijds de autonome ontwikkeling van ons salesaanbod en anderzijds het verrijken ervan in partnership met sterke lokale spelers. Adfactor heeft een dijk van een reputatie in digital content marketing, met name native advertising, en een groot netwerk van kwalitatieve content creators en influencers. Door die kracht te combineren met het marktleiderschap in branded content van RTL vergroten we ons bereik en creëren we nog meer kansen voor adverteerders om hun merk te laden bij specifieke doelgroepen in een kwalitatieve omgeving.”

Director en co-founder Adfactor Phileas Fox over de samenwerking: “De enorme synergie op het gebied van onze ambities, thema’s en influencers heeft ons bij elkaar gebracht. Met name op het gebied van video, met bijvoorbeeld RTL MCN, is RTL de perfecte partner voor verdere groei. Het gecombineerde bereik en de hieruit verkregen data bieden Adfactor in de nabije toekomst kansen voor innovatie van content marketing. RTL kan op zijn beurt gebruikmaken van ons portfolio, content en influencer marketing expertise. Dat betekent groei voor beide partijen en een rijker aanbod voor adverteerders.”

Over RTL Nederland

Met een krachtig zenderportfolio, een toonaangevend nieuwsbedrijf en een toppositie in digitale media en op de entertainmentmarkt, is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande allround media- en entertainmentbedrijven van het land.  Het bedrijf heeft met zijn acht tv-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Z, RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids een vooraanstaande positie op de Nederlandse televisiemarkt. De digitale activiteiten worden gekenmerkt door onder andere RTLXL.nl, Videoland en Buienradar. Investeringstak RTL Ventures ontplooit activiteiten in nieuwe consumentenmarkten. Met de entertainment divisie is het bedrijf actief met live events. Al deze activiteiten samen, zorgen ervoor dat RTL miljoenen Nederlanders kan informeren en amuseren, overal en altijd.

Over Adfactor

Adfactor (40 medewerkers) is specialist in content marketing (ook wel native advertising). Al sinds 2005 verbinden wij merken aan influencers en publishers. De content die we plaatsen past bij het merk en de interesses van de doelgroep. Zo maken we digital advertising persoonlijk: hét recept voor een krachtige boodschap en aandacht van het publiek. We bedenken nieuwe content concepten, maar ook concepten die inhaken op bestaande campagnes. We beschikken over een enorm netwerk aan content creators verspreid over allerlei thema’s en doelgroepen, van food en lifestyle tot business en entertainment. Ons team bestaat uit gepassioneerde adviseurs en projectmanagers met een goed gevoel voor aansprekende, relevante content en de juiste match tussen merk en influencers. Al 9 jaar op rij vinden mediaplanners ons de beste online exploitant van Nederland in het Adformatie Kerstrapport.