Big Data, 13 februari 2014

Big Data, 13 februari 2014

Elke dag worden er grote hoeveelheden data verzameld en die data kan heel waardevol zijn. RTL Z en Nyenrode organiseerde deze masterclass om u te vertellen hoe u met data een hogere omzet realiseert

Naast sprekers als dr. Viktor Mayer-Schönberger, dr. Marc Teerlink en dr. Sander Klous was er ruimte voor een discussie en een afsluitende netwerkborrel.


Programma 13 februari 2014:

15.00 uur | Kick-off, door Roelof Hemmen (RTL Nederland)

15.15 uur | Turning Big Data into Dollars, door dr. Marc Teerlink (Global Strategist bij IBM)
  • Hoe kun je als organisatie de waarde van je Big Data kapitaliseren?
  • Hoe ontdek je de waarde in je data?

  • 15.45 uur | De Big Data Revolutie, door Prof.dr. Viktor Mayer-Schönberger (Professor of Internet Governance and Regulation bij University of Oxford)
  • Welke prijs moeten de organisatie betalen voor het niet meedoen met Big Data?
  • Wat weegt zwaarder: kansen of bedreigingen?
  • Hoe ziet onze samenleving er binnenkort uit en hoe kunt u dat vertalen naar de business modellen voor uw organisatie?

  • 16.15 uur | Big Data ecosystems for business and society, door dr. Sander Klous (Big Data Services Lead bij KPMG)
  • Wat wordt bedoeld met de transitie naar een data-gedreven samenleving?
  • Wat is de impact van die verandering op (grote) organisaties?
  • Hoe zit het met privacy? Wordt het Big Brother of Big Value?
  • Hoe leiden we mensen op die goed functioneren in zo’n samenleving?

  • 16.45 uur | Impact van Big Data (Analytics) tools en solutions op uw organisatie door Roland Haeve (Global Director Big Data, Analytics & Information management bij Atos International) en Reijer Klopman (Big Data Technologist voor Atos Benelux)
  • Waarom is de technologische Big Data (Analytics) landschap zo overweldigend?
  • Welke impact kan Big data (Analytics) qua tooling en/of solution hebben op de business?
  • Waarom is Big Data (Analytics) technologie reeds een (r)evolutie en verandert het de wereld?
  • Waarom is Big Data meer dan Hadoop?
  • Welke nieuwe mogelijkheden zijn er op gebied van Big Data (Analytics) en visualisaties?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van oplossingen in de cloud?

  • 17.15 uur | Korte pauze met een drankje en een hapje

    17.30 uur |Big Data at work, door Wouter van der Brugghen (Sales Consulting Director Business Intelligence bij Oracle)
  • Hoe kunnen organisaties Big Data inzetten?
  • Wat betekent Big Data voor je bestaande Analyse omgeving?
  • Usecases uit de praktijk

  • 18.00 uur | Big Data: Big Value of Big Brother? Panel met vooraanstaande experts vanuit praktijk en juridische wereld, waaronder Prof.dr. Jeroen van den Hoven (Hoogleraar Enthiek) en Prof.mr.dr. G.J. Gerrit-Jan Zwenne (Hoogleraar recht in de informatiemaatschappij en advocaat)
  • Wat betekenen de technologische ontwikkelingen voor de privacy van consumenten zowel nu als op termijn?
  • Tegen welke juridische beperkingen lopen organisaties aan?
  • Voorkomt strenge regelgeving een ramp of houdt het juist de technologische vooruitgang tegen?
  • Wat betekenen technische systemen voor onze vrijheid en voor onze verantwoordelijkheid?
  • Hoe gaan we om met veiligheid en risico’s?

  • 19.00 uur | Netwerkborrel inclusief lichte maaltijd

    De organisatie behoudt zich het recht voor wijzigingen in het programma aan te brengen.

    Prof.dr. Viktor Mayer-Schönberger

    Viktor is samen met Kenneth Cukler (Big Data journalist bij The Economist) de schrijver van het boek ‘De Big Data Revolutie’ dat is genomineerd voor de Business Book of the Year Award door de Financial Times en wordt genoemd als een van de meest invloedrijke business boeken van 2013. Wat de auteurs betreft staan we aan het begin van de big data-revolutie.

    Binnenkort leven wij in de wereld waar wij zullen berekenen welke behandeling een patiënt moet krijgen, waar een inbraak gaat plaatsvinden en wie in aanmerking moet komen voor een promotie. Volgens Viktor, die ook onlangs in het programma ‘Tegenlicht’ geïnterviewd werd, gaat dit een grotere impact hebben op onze levens dan destijds het Internet. Hij gaat zijn visie op de veranderende wereld waarin wij leven met u delen.

    Dr. Marc Teerlink

    Marc is Global Strategist voor Big Data, Analytics & Cognitive Computing en was onder meer betrokken bij de supercomputer Watson welke de Amerikaanse kennisquiz jeopardy! won in 2011.

    Marc neemt u in 5 stappen mee hoe je als organisatie de waarde van je Big Data kan kapitaliseren. Op basis van zijn ‘Turning Data Into Dollars’ model en cases van succesvolle bedrijven, neemt Marc u op hoog tempo mee om samen de waarde van Big Data voor u te ontdekken.

    Dr. Sander Klous

    Sander heeft gewerkt aan diverse projecten op CERN en heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van geavanceerde dataverwerking. Hij is co-auteur van een groot aantal publicaties van het ATLAS experiment, waaronder de publicatie die in 2013 heeft geresulteerd in de Nobel Prijs voor Higgs en Englert.

    Sander schrijft regelmatig over de rol van Big Data in de maatschappij en is een veelgevraagde spreker. In zijn presentatie zal hij de impact toelichten die data analyse maakt op de maatschappij en zal hij uitleggen hoe bedrijven zich kunnen aanpassen aan de transitie naar een data-gedreven samenleving.

    Roland Haeve & Reijer Klopman

    Roland is een thought leader en veelgevraagde spreker en is bij Atos verantwoordelijk voor de ‘global key Big Data & Analytics offerings’. Reijer werkt momenteel als Big Data architect bij de ontwikkeling van een cloudoplossing voor data analyse.

    Er zijn overweldigend veel Big Data (Analytics) tools en solutions. Hun presentatie geeft een overzicht van het speelveld, zoals cloud, Hadoop, analytics en visualisaties. Verder wordt toegelicht welk effect al deze tools en solutions kunnen hebben op organisaties en hoe u daar gebruik van kunt maken.

    Wouter van der Brugghen

    Volgens Wouter staan aan het begin van een periode van ‘dataficatie’, met toepassingen die nu even sensationeel zullen zijn als toentertijd de elektriciteit. Deze ontwikkeling heeft enorme consequenties voor bedrijven.

    Vooral de diversiteit van al die data zet organisaties voor uitdagingen; daar zijn hun traditionele datawarehouses en Business Intelligence systemen niet op ingericht. Van de organisaties wordt verandering en doorzettingsvermogen gevraagd. Wouter gaat vertellen hoe een organisatie de Big Data technologieën moet ‘embedden’ en welke transformatie van de organisatie gevraagd wordt om in de toekomst nog te blijven concurreren.

    Prof.dr. Jeroen van den Hoven

    Hoogleraar Ethiek, voorzitter van de afdeling Values and Technology, vice-decaan bij TBM en wetenschappelijk directeur van het 3TU Centre for Ethics and Technology.

    Prof.mr.dr. G.J. Gerrit-Jan Zwenne

    Hoogleraar recht in de informatiemaatschappij bij de afdeling eLaw op de Universiteit Leiden en advocaat bij Bird & Bird. Gerrit-Jan houdt zich bezig met de toepassing en werking van de huidige telecommunicatie- en privacy- wet en regelgeving.

    Inschrijven 'Food en Flower'

    Schrijf u hier in voor de RTL Masterclass Food en Flower

    Inschrijven voor de Masterclass


    Deze masterclass wordt georganiseerd in samenwerking met Westland Marketing.

    Krijg nu bij aanmelding gratis "De Big Data Revolutie"

    Schrijf u nu in! En ontvang bestseller ‘De big data revolutie’ van spreker Viktor Mayer-Schönberger. Met prijzen en nominaties op zak een van de meest invloedrijke business boeken van 2013.

    "De big data-revolutie beschrijft een van de belangrijkste ontwikkelingen waar wij, onze kinderen en kleinkinderen, mee te maken krijgen. Voor eenieder die goed op de hoogte wil blijven van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen is het verplichte kost."

    Ga voor meer informatie naar de site van Maven Publishing

    En schrijf u direct in voor de Masterclass via dit formulier