Jolien van der Wal

Projectleider

Kans

Sinds januari 2015 ben ik in dienst als Projectleider op de afdeling Branded Content. Direct na mijn studie ben ik gestart bij een toonaangevend fieldmarketing bureau en heb daar zeven jaar met veel plezier gewerkt. Ik was daar verantwoordelijk voor het totale pakket van dienstverlening van alle outstore campagnes, denk aan projecten als de Huishoudbeurs en of Libelle Zomerweek. Projectmatig werken in een commerciële omgeving is mij dus op het lijf geschreven. Toen ik de kans kreeg om dit bij de grootste tv-zender te mogen doen, was de keuze snel gemaakt.

Creatieve integratie

Ik ben verantwoordelijk voor de gehele uitvoering en coördinatie van diverse branded content partnerships. Door het verbinden van een merk aan een RTL-programma kunnen we diverse marketingdoelstellingen voor een adverteerder realiseren. Afgelopen jaar heb ik het eerste seizoen van ‘Dance Dance Dance’, samen met partners als KPN, Samsung en Unilever, gecoördineerd. Het merk KPN hebben wij op creatieve wijze in het format geïntegreerd. Als Projectleider ben ik de spil tussen de adverteerder, producent en onze afdeling programma management. Ik ben heel trots op wat we met elkaar hebben neergezet. Het programma was een groot succes en dat heeft geresulteerd in prachtige resultaten en tevreden partners.

Op m’n plek

De cultuur binnen RTL spreekt me erg aan: work hard, play hard. Informeel, maar zeker ook professioneel. Ook al werk ik hier nog maar relatief kort, ik voel me nu al helemaal op mijn plek. Dit komt mede dankzij de vriendelijke en behulpzame collega’s. Mijn werk is elke dag anders, staat elke dag in beweging en is nooit saai. Ik voel me zeer thuis bij RTL. Er wordt veel in je geïnvesteerd. Ik hoop dan ook lang onderdeel te blijven van dit prachtige bedrijf.”